Cinta Di Rumah Hinggalah Ke Lapangan Ummah

Pernah anda baca buku di atas? Pengalaman anak-anak pemimpin Islam yang terkemuka, merupakan bapa gerakan kebangkitan Islam pada era kejatuhan khalifah sekitar tahun 1928, yang pernah merasai kasih dan sayang beliau.

Mustahil jika saya berkata, saya mengimpikan bapa sepertinya, mengimpikan didikan terus menerus daripada beliau. Supaya terus istiqomah dalam perjuangan Islam.

Tidak mustahil jika saya berkata, saya akan didik keluarga saya seperti mana beliau mendidik keluarganya, walaupun tidak sepenuhnya apa yang telah beliau lakukan, namun dengan seadanya, yang saya mampu.

Adakah mustahil untuk saya ada anak yang cintakan Ilmu dan Islam?

Ya Allah, kurniakan anak kepada saya, yang cintakan ilmu pengetahuan dan bersama-sama berada dalam gerakan Islam.

Buku di atas untuk dibaca bagi ibu bapa yang berjiwa besar.
3 Responses
  1. Humairah Says:

    Walau tak punya bapa sptnya, sgt perlu utk menjadi bapa sptnya. Rabbuna Yusahhil.

    Adakah mustahil untuk saya ada anak yang cintakan Ilmu dan Islam?

    Nothing is impossible klu kita nak dan DIA izinkan, just work for it.

    Khas utk ibu bapa yer.. I've to wait la..

    Moga ALLAH perkenankan!


  2. Tok Selampit Says:

    Syukran atas nasihat dan sokongan.

    I've to wait la..

    Sampai kapan ye? hehe


  3. Humairah Says:

    Kapan aja tiba waktunya. Bila DIA mengkehendaki. [budget ayat novel] :->


  • ڤسانن

    ڤرهاتين:
    ساي هاڽ برتڠݢوڠجواب ڤد ارتيکل يڠ ساي توليس سهاج. ساي تيدق اکن برتڠݢوڠجواب اکن سݢالا کومينتر يڠ اد ڤد ارتيکل. - هارڤ معلوم.

    *سݢالا ارتيکل، ݢمبر، ڤوستر دان اڤا٢ سهاج بوليه دأمبيل تنڤا ممينتا کبنرن. اي ميليق کيت برسام.


    ايميل: tokselampit@ymail.com

    "Kebijaksanaan adalah seperti barang tercicir bagi umat Islam, lalu di mana muslim menjumpai kebijaksanaan, maka mereka yang paling layak untuk mengambilnya"

    ڤاڤرن ترباءيق

    Image Hosted by ImageShack.us

    کوتق جريت


    ShoutMix chat widget

    ايکوت?

    لالو لينتس