Strategi 16 September Lagi Hebat Dari Kerajaan Perpaduan (DSAI lagi hebat daripada TGHH)!
Jika benar, apa yang diceritakan di dalam Malaysiakini yang mengatakan bahawa - Pertemuan sulit tolak k'jaan perpaduan.

Akhlak berjemaah memang tidak elok. jika benar-benar ia berlaku. Apakah perlu wujud mesyuarat setelah mesyuarat yang rasmi dijalankan.

Apa yang menyedihkan saya, ia melibatkan 3 pimpinan PAS, peringkat pusat dan juga peringkat negeri.

Apa yang disedihkan?

Saya sedih, idea Presiden PAS lambungkan, seperti menjadi satu ancaman besar kepada PAS.

Dan, saya juga sedih, bagaimana idea Anwar Ibrahim mengenai 16 September, disanjung-sanjung, diuar-uar, disokong-sokong bagaikan Anwar Ibrahim itu adalah ketua mereka.

Saya tidak tahu, mengapa idea tersebut disokong dan disanjung, sedangkan idea tersebut, jauh dari kebenaran dan jauh dari berpijak di bumi nan nyata.

Idea Presiden PAS, iaitu Kerajaan Perpaduan, dilihat sebagai ancaman besar kepada PAS oleh segelintir manusia di dalam PAS.

Di mana sangka baik kamu kepada Presiden PAS? Tanya saya kepada diri saya sendiri, yang bertanya kepada diri selaku ahli PAS.

Satu fakta,

Idea tersebut (Kerajaan Perpaduan) tidak dibincang di dalam muktamar untuk dijadikan sesuatu yang telah diputuskan dan perlu dibuat.

Idea tersebut masih lagi diperingkat idea, dan belum lagi diperdetailkan oleh Tuan Guru Presiden.

Dalam hati saya, adakah jahat Presiden saya diperlakukan sebegini?

Dihina dan dikeji bagaikan telah menutup telinga sewaktu Presiden menyampaikan ucapan penangguhan yang menyatakan hal Kerajaan Perpaduan ditutup.

Diulangi, Kerajaan Perpaduan telah ditutup.

Ya! Kamu memang berpengalaman, saya memang tidak menafikan. Akan tetapi ia seperti abid walaupun berabad beliau beramal dengan kuat ia tidak dapat dibandingkan dengan orang berilmu.

Darjat orang berilmu lebih tinggi lagi daripada orang yang kuat beribadat. Sesungguhnya orang berilmu lebih takutkan Allah daripada orang yang jahil.

Terdetik juga dihati saya, ada suara-suara jahat mendetikkan, pimpinan baru ini, ingin menjual PAS kepada UMNO.

Semoga mereka yang menyuarakan fitnah ini, dilaknat dan mendapat kecelakaan, seterusnya terpadam terus namanya untuk menyertai perjuangan Islam ini. Melibatkan nama tersebut hanya memberi mudarat di dalam PAS.

Tidak mampu untuk berbuat apa, tetapi saya yakin hanya doa akan dapat membantu. Membantu untuk melapang diri ini daripada kesedihan. Pedang Malam ia amat berbisa dikala fitnah melanda ini, dan berbisa untuk selama-lamanya.

Semoga diri ini dipimpin dan terus berada di landasan perjuangan Islam yang hakiki, bukan kosmetik akan tetapi yang realiti. Indah perjuangan ini, senantiasa diuji oleh Allah, jika kita bersyukur, kita beruntung, jika kita kufur, kita yang rugi. Allah tidak rugi dan untung, jika kita bersyukur mahupun kufur. Allah akan menggantikan orang lain, untuk menggantikan kita dalam perjuangan Islam ini. Hakikatnya, kitalah rugi, di dunia dan di akhirat.

Wallahualam.

Mungkin ini akan membantu ahli PAS yang berkiblatkan DSAI untuk faham akan Kerajaan Perpaduan - BN tidak mampu retakkan Pakatan Rakyat - Anwar

Sedih diri ini, ahli menunggu DSAI memberi respon barulah reda kemarahan kepada TGHH.

-
0 Responses