Hj Hadi mahu jual PAS?
Banyak cerita yang terdengar setelah idea Kerajaan Perpaduan dilontarkan oleh Tuan Guru Haji Hadi, banyak memuji dan banyak juga mengecam.

Sebelum dan selepas muktamar berlangsung, banyak suara-suara sumbang kedengaran, antaranya ialah ada mengatakan Tuan Guru Haji Hadi mahu jual PAS kepada UMNO.

Saya terfikir, orang yang menyatakan fitnah tersebut adakah mereka ini hebat dalam perjuangan Islam, lebih berilmu dalam bab politik Islam sehingga sanggup menfitnah Tuan Guru Haji Hadi.

Saya terkedu pabila membaca buku ini,


Sinopsis:

Bible menyebut, “Berikan kepada raja-raja apa yang menjadi milik raja dan berikan kepada Tuhan apa yang menjadi milik Tuhan.”

Akibatnya, prinsip itu menyempitkan agama dengan pemerintahan negara. Antara faktor terbesar adalah doktrin-doktrin sekular yang memisahkan undang-undang dengan agama.

Ideologi yang memisahkan agama dan urusan dunia semakin menular sehingga Islam hanya dianggap sebagai agama ritual. Benarkah Islam hanya mengutamakan ibadat semata-mata tanpa mementingkan urusan dunia seperti pemerintahan negara? Benarkah Islam menindas hak bukan Islam dalam pemerintahannya?

Buku ‘Bagaimana Islam Memerintah Negara’ mengupas secara jelas konsep dan bagaiaman aplikasi Islam mentadbir dan mengurus negara berlandaskan prinsip keadilan, kebebasan dan mengutamakan kesejahteraan. Buku ini juga menjawab tohmahan sekular yang mengatakan Islam memerintah secara zalim, menindas orang bukan Islam dan tidak membawa kemajuan.

Terbitan : http://pts.com.my

0 Responses