Perkara yang saya suka 1
Semalam, jenguk ke blogkelate, terjumpa ayat yang saya suka

Quote

~Sesungguhnya tiada satu rakyat negeri di Malaysia ini yg lebih mengambil berat dan cakna akan rakan senegerinya dgn sebenar pengertian melainkan rakyat kelate~

End Quote


Ayat yang mungkin kena pada peribadi ini selaku rakyat Kelantan.

Dan, mungkin, ataupun kebiasaan, yang lahir pada tahun 80an, suka akan mengenang kisah-kisah zaman kecil. Zaman yang cukup indah untuk dikenangkan. Segala suka duka yang amat-amat menggamit kenangan.

Saya suka baca artikel ini Pagi-Pagi Buta Hari Sabtu, Aku Terlihat Chun Li Versi Kristin Kreuk, Lantas Dia Membawa Aku Merentas Masa Sambil Kami Berpegangan Tangan.

Rasa, ingin kembali pada zaman tersebut. Hidup sekeluarga, ditemani ayahanda dan bonda serta dikelilingi rakan-rakan. Kini, lain dari dahulu.

Al-Fatihah untuk ayahanda yang dirindui.

رَبِ اغْفِرلِي ذُنُوبِي ولِوالداي وَارْحَمْهُما كَما رَبَّيَانِي صَغِيرًا
Ya ALLAH! Ampunkanlah dosa-dosaku dan dosa dua ibubapaku serta kasihanilah keduanya sebagaimana mereka menjagaku ketika kecil
0 Responses