Jiwa resah dan gelisah
Hujan yang begitu mengasyikkan untuk jiwa-jiwa yang tidak terlibat dengan banjir, untuk jiwa-jiwa yang menjadi mangsa banjir saya menghulurkan takziah dan simpati ke atas anda, musibah yang tidak diduga dan bukan sesiapa yang pinta, perlu diterima dengan tabah, cekal dan bertawakkal kepada Allah swt.

Hal berlaku di Kelantan juga, dalam dunia politik Kelantan, begitu mengasyikkan untuk jiwa-jiwa yang seronok melihat gelagat-gelagat ahli jemaah, bagaikan mereka membuat lawak sarkis untuk jiwa-jiwa itu, bagaikan menjadi badut yang menggeletek jiwa-jiwa itu, untuk terus ketawa dan ketawa.

Bagi jiwa ini, yang mengharapkan jemaah terus kukuh bagaikan bangunan yang tersusun rapi, merasa resah gelisah apa yang telah berlaku. Memikirkan apakah sebab musababnya, apakah ini teguran untuk kita daripada Allah swt disebabkan kelalaian selama ini.

Ampunkan kami jika kami salah dan tunjukkanlah kami ke jalan yang lurus ya Allah, sepertimana jalan yang ditunjukkan kepada para kekasihmu, para nabi, para sahabat, para khalifah dan orang-orang soleh yang selepas itu.

Tiada daya kami jika tiada petunjuk dariMu.

Ya latifu ultuf bina
Maha Pelembut, berlembutlah dengan kami.

-
0 Responses