Bertemu Dalam Ketaatan, Biar Keikhlasan Berbicara
Hari ini, Syarikat "P" kata. "Outstation anda dibekukan, anda ditahan di pejabat selama seminggu, dan, seminggu lagi, standby untuk pergi outstation".

"Orait!" Kata saya dengan gembira, walaupun dalam hati berkata, "Tak perlu pergi terus pun tak apa, dah nak puasa, kalau boleh nak berpuasa di rumah, kalau boleh...".

Pada saat ini, saya merindukan beberapa orang, yang bergelar sebagai Sang Murabbi, Murabbi kami di kampus, yang mengajar kami, apa itu Islam dan kepentingan untuk bersama dengan gerakan Islam.

Semoga Allah swt merahmati, memberi kesihatan yang sejahtera, memberi rezeki yang melimpah ruah, dikurniakan ilmu yang bertambah, istiqomah dalam perjuangan dan berbagai-bagai lagi doa untuk kalian semua. Jasa kalian untuk diri ini, tidak dapat dibalas, hanya Allah swt yang dapat membalas jasa kalian.

Ahh! Saya rindukan usrah, tamrin, madrasah, khatibah, kolokium fikir, mukhayyan, kuliah haraki dan segala-galanya. Yang telah dilalui dahulu, semoga kenangan, semakin segar.

Sahabat seperjuangan dahulu, bagaimana kehidupan kalian sekarang? Diharap tidak diabaikan apa yang telah kita belajar dahulu. Ada tanggungjawab yang perlu kita lakukan setiap masa dan setiap detik.

Pernah anda menonton filem, Sang Murabbi? Kisah perjalanan Ust. Rahmat Abdullah. Antara manusia yang bergelar Sang Murabi yang ada di dalam dunia ini.

Saya, menonton berulang-ulang kali, tiap kali merindui Murabbi saya, sebak terus menerus.

Sedutan filem Sang Murabbi,



Nasyid Sang Murabbi, Izzatul Islam,



-
3 Responses
  1. bilo nak turun permatang pasir weh?


  2. bilo nak turun permatang pasir weh?


  3. Tok Selampit Says:

    x tau nok turun bilo, mungkin esok, mungkin luso..