Cik Pa Memang Bijak Orangnya - Bahagian 1
Tidak dinafikan lagi, Cikgu Pa memang bijak, kalau tak bijak mana boleh orang lantik dia sebagai Pengarah Pilihanraya PAS Pusat.

Ada orang tepuk paha saya, dia kata

"Kalau begitu, Terengganu sudah ada Pengarah Pilihanraya PAS Pusat mengapa kalah lagi pada waktu 5 negeri dah dikuasai oleh Pakatan Rakyat pada PRU12 hari tu"

Betul, Terengganu boleh dikatakan kalah teruk dalam Pilihanraya ke 12 hari tu, akan tetapi tidak boleh disalahkan kepada Cikgu Pa selaku Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, pengundi hantu ramai kat Terengganu, nak buat macam mana.

Orang tu tepuk saya lagi,

"Apahal nak salahkan pengundi hantu? Tengok di Kelantan, tiada masalah pun bab pengundi hantu. Tiada aktiviti sekat bas pun masa di PRU 12 di Kelantan. Menang besarlak tu. Awak tahu mengapa? Sebab di Kelantan, kerja asas-asas Pilihanraya berjalan dengan kemas. Terutama pembersihan nama Daftar Pemilih Tambahan yang dikeluarkan oleh SPR dan menjalankan Daftar Pemilih dengan seawal yang boleh"

"Habis tu, PAS Terengganu tak buat semua itukah?" Tanya saya.

"Mana ada, saya tanya kepada orang yang penting dalam bab pilihanraya di Terengganu, dia cakap kat saya buat apa nak buat Daftar Pemilih, kita buat ceramah sudahlah, jika ramai yang datang dengar ceramah maka menang la tempat tu" Orang tu jawab.

"Cawangan PAS sedikit benar di Terengganu, macam mana nak menang!" Orang itu tambah.

Habis tu ,Cikgu Pa tak main peranan ke selaku Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat?

Opss masa dah suntuk. Sambung di'entry' yang lain.
1 Response
  1. zahidyusof Says:

    KERJE PILIHANRAYA SMART DOH? MENANG 20 TAHUN DAH....ERRR BILA NAK PINDA UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI BIAR LETAK AL-QURAN, AS-SUNNAH, IJMA' DAN KIAS DUKATAS SEKALI NYA..ISLAM DALAM HATI TAK JADI...

    NEGERI HOK TOK PANDAI KERJE PLIHANRAYA MENANG SEPENGGAL JE,, BOLEH BUAT.OOOOO RAJO TAK BAGI... TRY KO DOK LAGI..TOK TRY LAGI...TAK MUSTAHOK KOT...CULA MUSTAHOK NI...TOK APO DOH KITO...MUGO TOK GURU DOH JADI MB.

    KO GUANO ABEEE!!??