Muzakarah : Sudahlah PAS Pusat, kami lebih suka cadangan PAS Kelantan
Saya teringat pada waktu kampus dahulu, apabila ditanya oleh Ustaz yang rupanya bagai UMNO durjana akan tetapi hatinya suci bak PAS, soalannya..

"Apabila tibanya satu hari, berlaku pertembungan pendapat di antara Tuan Guru Haji Hadi dan Tok Guru Nik Aziz, yang mana awak nak ikut?"

Saya terdiam, saya tidak menjawab soalan itu, akan tetapi dalam hati sudah tercetus jawapan yang pasti saya akan pilih Tok Guru Nik Aziz, kerana beliau adalah Mursydul Am.


Saya terdiam, saya tidak menjawab soalan itu, akan tetapi dalam hati sudah tercetus jawapan yang pasti saya akan pilih Tok Guru Nik Aziz, kerana beliau adalah Mursydul Am.

Setelah hari ini, kejadian bermuzakarah yang hampir-hampir memecahbelahkan PAS itu sendiri, dan telah mengingatkan saya kembali akan soalan yang ditanya oleh Ustaz yang rupanya bagai UMNO durjana tetapi hatinya suci bak PAS.

Ketika artikel ini dibuat sudah ramai yang tidak menyokong muzakarah ini dijalankan dan sedikit sahaja yang bersetuju. Oleh itu tidak perlulah saya ulas. Kerana saya termasuk digolongan ramai ini.

Tuan Guru Haji Hadi, suka saya nyatakan bahawa tindakan anda dan rakan-rakan di Pusat langsung tidak kena dengan suasana dan ia di ikuti dengan alasan-alasan ini

1) Anda semua seperti yang sedia kala, tidak mendengar suara dari akar terlebih dahulu. Apa salahnya dibincangkan di dalam muktamar terlebih dahulu sebelum mengwar-warkannya.

2) Kerjasama dengan UMNO yang telah kehilangan jatidiri itu diibaratkan mendukung biawak yang hampir mati.

3) Di dalam setiap ahli PAS sudah tertanam yang memang bencikan UMNO, ia tidak boleh diubati secara mengejut walaupun jika bekerjasama mendapat keuntungan.

Rasanya, cukup alasan-alasan itu. Jika hendak diperincikan lagi, silalah perincikan lagi, semoga anda mengambil tauladan dengan apa yang anda telah lakukan.

Bagi saya alasan Tok Guru Nik Aziz lampirkan, kenapa tidak perlu muzakarah amat-amatlah tepat dan kena dengan keadaan.

Janganlah apabila berada di atas, hingga lupakan yang di bawah-bawah ini, yang di bawah inilah yang menggantung bendera, tak tidur ketika PRU, yang menyediakan jamuan, yang berkempen, yang menjadi galang gantinya semasa demontrasi, yang berhempas pulas bertekak di kedai kopi dan yang lain-lain.

Janganlah lupa di bawah setelah terbang tinggi di awangan.

Sekian
p/s Janganlah mengulangi keputusan yang hampir-hampir meragut kemenangan PAS di Kelantan. Iaitu KUOTA kepada Keadilan
0 Responses